روانشناسي كودك روانشناسي كودك .

روانشناسي كودك

تمرينات ذهني براي تقويت هوش | افزايش سرعت عملكرد مغز

دنياي عجيبي شده اسـت، در اينروزها حافظه مان بـه مانند حافظه ماهي قرمز كم ظرفيت شده و فراموش كار شده ايم. اكثريت جمعيت جوامع در قرن 21 و عصر مدرن با اين مشكل دست و پنجه نرم ميكنند. گرفتاري ها و مشغله هاي ذهني زيادي داريم و هرروز وقت كمي براي خودمان باقي ميماند. براي خلاصي از فراموشكاري هاي مان چـه كنيم؟ در ادامه تمريناتي كاربردي را بررسي مي‌كنيم.

تمرينات نوروبيك مثل يك ورزش مكمل براي ذهن عمل مي كنند

نوروبيك سيستمي از تمرينات ذهني اسـت كـه شـما را وادار ميكند تا حواس خود رابه كار گيريد و ذهن خودرا در مسيري غيرقابل انتظار تحريك كنيد. وقتي ذهن با تجارب جديدي مواجه مي‌شود كـه تركيبي از حواس فيزيكي «بينايي، بويايي، لامسه، چشايي و شنوايي» و حس عاطفي هستند، ارتباطات ميان نواحي مختلف مغز تحريك مي‌شوند.

در نتيجه ي اين اتفاق، سلول هاي عصبي شروع بـه توليد مواد مغذي طبيعي اي در مغز ميكنند كـه نقش مهمي در كمك بـه حافظه دارند و سلول هاي مجاور را در برابر آثار ناشي از افزايش سن، قوي‌تر و مقاوم تر ميكنند. اين تمرينات ذهني را در حين انجام روتين صبحگاهي خود يا در زمان استراحت كردن تان انجام دهيد و بـه اين دقت داشته باشيد كـه آيا تغييري در خود احساس مي‌كنيد يا خير.


برچسب: تقويت هوش،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۴۰:۵۹ توسط:مهسا بهاري موضوع: نظرات (0)