روانشناسي كودك روانشناسي كودك .

روانشناسي كودك

ازدواج با افراد وسواسي؛ پيامدها و راهكارها

آيا مي‌دانيد چه نوع رفتار‌هايي نشان‌دهنده وجود سندروم يا اختلال وسواس در افراد است؟ و آيا مي‌دانيد وجود اين رفتار‌ها چه تاثيري در زندگي شخصي و زناشويي افراد دارد؟ افراد مبتلا به اختلال وسواس به طور معمول از افكار مزاحم، آزار دهنده و تكرار شونده برخوردار هستند كه نتيجه آن انجام اعمال و رفتار‌هاييست كه از حوزه اختيار آن‌ها خارج است. در اين مطلب درباره علائم سندروم وسواس، پيامد‌ها و راه حل‌هاي بهبود زندگي در ازدواج با افراد وسواسي توضيحاتي ارائه شده است.

در صورتي كه مطالعه قسمت خاصي از اين مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوين ارائه شده در " فهرست موضوعي" زير، به موضوع دلخواه خود برسيد:

اختلال يا سندروم وسواس چيست؟

اختلال وسواس يك نوع بيماري شخصيتي است كه فرد مبتلا دچار افكار و يا اعمال جبري و تكرار شونده مي‌شود. به طور كلي اين نوع اختلال به دو نوع وسواس فكري و وسواس عملي تقسيم مي‌شود اما گاهي يك فرد مبتلا هر دو نوع اين اختلال را در خود يك جا دارد. در وسواس فكري ممكن است يك نوع فكر مزاحم مدام در مغز بيمار تكرار شود به طوري كه نتواند خود را از چنگ اين افكار جبري و مزاحم نجات دهد. در وسواس عملي نيز فرد مبتلا خود را ملزم به انجام كار‌هاي تكراري مي‌كند و همچنين نسبت به اشياء و محيط اطراف خود بسيار حساس است. به طور معمول براي درمان اين بيماري هم از درمان‌هاي دارويي و هم از درمان‌هاي رفتاري استفاده مي‌كنند. اختلال وسواسي يك بيماري مزمن و عود كننده است و در صورت عدم مراجعه به روانپزشك و ادامه روند درمان ممكن است بهبودي فرد مبتلا غير ممكن شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۴۸:۵۵ توسط:مهسا بهاري موضوع: نظرات (0)

علت لكنت ناگهاني زبان در كودكان

لكنت ناگهاني زبان در كودكان احتمالا به علل روانشناختي مانند ترس و وحشت ناگهاني بازمي‌گردد و معمولا بعد از مدتي به طور خودبه‌خود رفع مي‌شود.

لكنت ناگهاني زبان معمولا بعد از يك حادثه ترسناك به وجود مي‌آيد و اغلب يك پديده مربوط به دوران خردسالي است اگرچه ممكن است در بزرگسالان نيز اتفاق بيافتد. اختلال لكنت زبان شايد براي هفته‌ها و يا سال‌ها در فرد باقي بماند. لكنت ناگهاني زبان اگر چه يك موضوع نگران كننده براي والدين مي‌باشد اما در اكثر كودكان بدون نياز به مراجعه به متخصص و به مرور زمان بهبود پيدا مي‌كند. با اين حال براي برخي‌ها اين اختلال مي‌تواند مادام العمر بوده و باعث ايجاد مشكلاتي در عملكرد فرد در مدرسه و يا محيط كار شود. داشتن اطلاعات كافي و روش برخورد با اين اختلال مي‌تواند كمك بزرگي به رفع آن كند.

لكنت زبان چيست؟

لكنت زبان اختلال در روش معمولي سخن گفتن است و مي‌تواند شكل‌هاي متفاوتي داشته باشد. به عنوان مثال، برخي افراد چند حرف اول كلمه را تكرار مي‌كنند و يا آن را مي‌كشند. بعضي اوقات نيز توقف كامل صحبت و يا حذف تلفظ يك كلمه را شامل مي‌شود. بعضي نيز صحبت خود را با صداهاي نامتعارف قطع مي‌كنند.


برچسب: لكنت زبان كودك،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۱۸:۴۳ توسط:مهسا بهاري موضوع: نظرات (0)

دروغگويي يا چاپلوسي

يكي از ويژگي هاي بارز ما ايراني ها دروغگويي، تظاهر و چاپلوسي است. ما مردماني هستيم كه براي حفظ موقعيت و يا دستيابي به شرايطي بهتر، عزت نفس مان را تهي از انسانيت مي كنيم و از افرادي كه منافع مان به آنان وابسته است، بُتي دروغين مي سازيم تا اموراتمان بگذرد.

ما مردماني هستيم كه در تعاملات روزانه مان در لفافه و كنايه صحبت مي كنيم و در صورتي كه احساس خطر كنيم، منظورمان را به شكل رياكارانه اي وارونه جلوه مي دهيم.

ما مردماني هستيم كه با موقعيت سنجي هايي به اصطلاح زيركانه تعارف هاي بي پشتوانه اي را نثار همديگر مي كنيم، به اميد اين كه در آينده بتوانيم امتيازي را از ديگراني كه براي ما مهم هستند، بدست بياوريم.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۰۴:۴۲ توسط:مهسا بهاري موضوع: نظرات (0)

شخصيت شناسي از روي حلقه ازدواج

رابطه ي حلقه ازدواج و شخصيت فرد

در اين بخش شما را با شخصيت شناسي از روي حلقه ازدواج آشنا خواهيم كرد. حلقه ي ازدواج هايي را كه در اين بخش مي بينيد اعدادي در كنارشان حك شده است كه با توجه به آنها مي تواند تا حدودي خصوصيات زوج ها را تشخيص داد. با توجه به عدد مربوط به حلقه در مورد خود بيشتر بدانيد.

شخصيت شناسي از روي حلقه ازدواج 

1- شما انساني هستيد كه به مد و لباس بسيار اهميت مي دهد و به روز بودن در بخش مد و دكوراسيون براي شما بسيار مهم است. زندگي در كنار شما لذت بخش است اما تا زماني كه به حريم شخصي شما توهين نشود.

2- شما فردي هستيد كه به كار و موفقيت شغلي اهميت خاصي مي دهيد. براي جشن ازدواج خود 3 اصل ساده - شيك و باوقار را در نظر مي گيريد چرا كه عقيده شما در زيبايي در كنار سادگي است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۰۲:۱۶ توسط:مهسا بهاري موضوع: نظرات (0)

5 اسباب بازي كه هوش فرزندتان را زياد مي‌كنند!

همه پدر و مادرها دلشان مي‌خواهد به هوش فرزندشان افتخار كنند. اگر شما هم دلتان مي‌خواهد كودك تان در آينده بتواند در موقعيت‌هاي مختلف زندگي به موفقيت برسد بايد تمام جنبه‌هاي هوش او را كاملاً فعال كند. يكي از بهترين راه‌هاي فعال سازي هوش در دوران كودكي استفاده از اسباب‌بازي‌ها و به‌ويژه اسباب بازي هاي فكري است. در اينجا چند اسباب بازي رايج را به شما معرفي مي‌كنيم كه با كمك آنها تمام ظرفيت‌هاي هوشي فرزندتان پوياتر عمل مي‌كند و در زندگي فردي و اجتماعي آينده‌اش موفق‌تر مي‌شود. پس سعي كنيد به كمك چند اسباب بازي فكري مناسب هوش فرزندتان را تقويت كنيد.

 پازل، اسباب بازي فكري براي هوش كودك

بطور كلي پازل هاي مقوايي يك نوع معماي تصويري هستند كه «هوش تصويري» را به طور مؤثري تقويت مي‌كنند. به آنها جورچين هم مي‌گويند. اين روزها پازل هاي مختلف در ابعاد و اشكال گوناگون و براي تمام گروه‌هاي سني در اسباب بازي فروشي ها ديده مي‌شود. پازل هايي با قطعات زياد براي كودكان بزرگ‌تر مناسب‌تر هستند. بعضي از جورچين‌ها قطعاتي از جنس فوم دارند كه به علت نرمي، بي‌صدا و مقاوم بودن براي كودكان كم سن و سال كاملاً مناسب هستند. ضمن اينكه داخل جعبه بعضي از اين پازل ها تعدادي نخ رنگي هم وجود دارد تا كودكان بتوانند قطعات را با نخ به هم متصل كنند. اين بازي ها براي هماهنگي چشم و دست، تشخيص جاگذاري، طبقه‌بندي و تقويت مهارت دستي هم سرگرمي خوبي به شمار مي‌روند. براي گروه‌هاي سني كودك پازل هاي گوناگوني در كتابفروشي ها وجود دارد. حتي براي كودكان 1 و 2 ساله هم پازل هايي متناسب با سن شان پيدا مي‌شود.


برچسب: هوش كودك،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۴۰:۰۷ توسط:مهسا بهاري موضوع: نظرات (0)